måndag 7 februari 2011

Ursäkta mitt språk...

Inser att jag ta mig sjutton är helt jäkla bäng i skallen. Jo, alltså hur tänker man när man dag efter dag klickar hem böcker som om de skulle sluta sälja dem imorgon, kan jag undra. Behöver jag alla dessa böcker? Har jag plats för dem? Hinner jag läsa dem? Nej, nej och nej är väl svaren, men ändå kan jag inte låta bli. Tidsoptimist? Shopaholic? Rent ut sagt - galen? Ja, ja och JA! Jag ber om ursäkt och nu blir det inga fler inköp, efter att de hemklickade kommit fram. Nu är det slut. Inga mer köp på jävligt länge. Banne mig!

2 kommentarer:

  1. Ja ibland får man uppenbarelser. Jag brukade som yngre köpa kopiösa mängder böcker och inte hinna läsa dem. Därför (och pågrund av att jag mer än gärna lånade masa böcker på bibblan)försöker jag nu "länsa bokhyllan" och alltså enbart läsa böcker som redan står hemma i bokhyllan. Än så länge går det bra, men det kommer nog antagligen ta hela året i anspråk.

    SvaraRadera
  2. Det är just vad jag behöver göra - länsa bokhyllan. De olästa är väl uppe i ca 100 stycken nu och det är ju lite så att man skäms. Har du lästa alla dessa böcker, kan folk fråga när de kommer hem till mig och så tar de gärna fram just en som jag inte har läst och frågar om det när bra. Vad vet jag, jag har ju inte läst den...och inte den heller...

    SvaraRadera