torsdag 20 maj 2010

Mr Eco

Jag läser just nu Umberto Ecos "Drottning Loanas mystiska eld". Som vanligt blir jag helt fascinerad av hur otroligt bra Eco är. Jag har läst flera av hans böcker: I rosens namn, Foucaults Pendel och Baudolino och de hör till de bästa jag läst. Hans böcker kan stundvis kännas lite tunga att ta sig igenom och man behöver ge dem tid och uppmärksamhet, men de är helt lysande. I mitt nästa liv vill jag bli författare med samma kvalité på mitt skrivande som Eco. Hats off to you mr Eco!



2 kommentarer:

  1. Jag har läst Drottnings Loanas mystiska eld och tyckte mycket om den. Foucaults pendel har jag däremot bara börjat på, tyckte den var alltför pretto. Blir den bättre? Är det värt ett andra försök?

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte inte att Foucaults pendel var särskilt pretto, eller så har jag glömt det för det var väl typ 15 år sedan jag läste den... Men hans böcker kan ibland kännas lite så, fast de vinner i längden tycker jag. Baudolino t ex också. Fast den var ju hysteriskt rolig på sina ställen.

    SvaraRadera