måndag 24 maj 2010

Enkät

Enkäter om böcker är alltid kul. Fyll gärna i era svar i kommentarsfältet.

1. Hur mycket pengar spenderar du i snitt på böcker per månad?
Har egentligen aldrig räknat efter (vågar inte??), men kanske 300-500 kronor.

2. Var sker de flesta av dina bokinköp?
På nätet, nu för tiden hos CDON.com eftersom de har varit billigast. Även Adlibris.

3. Om du fick vara en författare (med tanke på böckerna), vem skulle du då vilja vara?
Jag beundrar författare som har så mycket fantasi att de kan komma på nya världar, därför skulle jag nog välja att vara J.K. Rowling. Tänk vilken fantasi kvinnan har!! Sen vore det ju inte dumt att vara henne om man tänker rent ekonomiskt också. Av samma orsaker skulle jag nog kunna tänka mig att vara Charlaine Harris också, bara för att jag älskar Sookie Stackhouse-böckerna.

4. Vilken bok önskar du att du hade skrivit?
Åh hjälp, listan kan bli hur lång som helst. "Vindens skugga", "Historikern" och "Her fearful symmetry" är bara toppen av isberget.

5. Du får ta med dig 3 böcker du inte har läst på en öde ö, vilka väljer du att hålla dig sällskap?
Öde ö innebär väl att det inte finns distraktioner och då kanske jag äntligen skulle finna ro att läsa några klassiker som ligger hemma och väntar, så jag tar med mig "Anna Karenina" av Leo Tolstoj, "Emma" av Jane Austen och "Wuthering Heights" av Emily Bronté.

1 kommentar:

  1. Ja, ibland stämmer den undebara titel in på en underbar bok... men även om en bok inte var lika bra som titeln så kan man ju njuta av en vacker och härlig titel. :)

    Jag vågar definitivt inte räkna ut hur mycket pengar jag spenderar!!!

    SvaraRadera