torsdag 18 mars 2010

Jag är löjlig

Ja, eller vad skulle man kalla det? Såhär var det: jag läste Blå dahlia av Nora Roberts på sportlovsveckan i alperna. En sådan där feelgood-bok, egentligen inget särskilt alls, men en sådan som om den hade varit en tv-serie, så skulle jag ha följt den bara för att. Nåväl, eftersom jag vill läsa sådana böcker from time to time, så tänkte jag klicka hem del två och tre i trilogin också. De fanns inte på svensk pocket, så engelskt fick det bli. Böckerna kostade runt 70 kronor styck. MEN (och här kommer det löjliga) det fanns en specialutgåva med alla tre böckerna i en liten kartong för endast 189:-. Då blev det den varianten, TROTS att jag redan läst första boken. Men sån är jag, vill gärna att alla böckerna i samma serie ska se likadana. Matcha. Knäpp? Ja!
Samma var det med Twilight-serien. Köpte första boken som pocket, resten inbundna och sen gick jag och köpte första boken igen - inbunden. Skulle se konstigt ut i bokhyllan annars. Men herre gud så löjligt!!
p.s och nu måste jag naturligtvis läsa om Blå dahlia, på engelska. Kan ju inte låta den stå oläst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar