söndag 22 januari 2012

Hyllvärmarutmaning

Flickan & Böckerna kör en hyllvärmarutmaning (version 7.0) och jag tror jag ska hänga på - det blir min första. Har alldeles för många hyllvärmare här hemma, men 5 st per halvår borde man ju klara av att läsa undan. Jag börjar med de lätta, de som köptes under förra året och som jag tror att jag faktiskt har en chans att läsa fram till halvårsskiftet. De här ska jag läsa innan halvårsskiftet:
-The distant hours av Kate Morton
- Water for elephants av Sara Gruen
- The Passage av Justin Cronin
- The things we do for love av Roisin Meaney
- The woman in black av Susan Hill
(övriga fem på bilden hänger med av bara farten).

De väldigt gamla hyllvärmarna får värma ett tag till tills jag kommit igång, tänkte jag, sen tar jag itu med dem också. Kanske blir 2012 året då jag läser Anna Karenina, Kryptan, Emma och Den blinde mördaren. Eller inte...

2 kommentarer:

  1. Water for elephants såg jag förra helgen och om det är som det brukar, att boken är mycket bättre ön filmen, så är boken riktigt läsvärd.

    SvaraRadera