torsdag 9 juni 2011

Oväntat val

Lite förvånad var jag häromdagen när jag och 13-åriga dottern var i bokhandeln. "Jag bjuder på en bok" sa jag för visst måste man uppmuntra till läsning. Efter en lång stund kom dottern fram med den här.

"Den här verkar rolig" sa hon. Inte en bok jag hade trott att en 13-åring skulle välja av alla böcker som fanns. Tre dagar senare och hon har kommit en bra bit in i boken. "Gud, va knäppt" är något som har hörts muttras ett par gånger. Nu måste jag också läsa den, även om jag egentligen inte hade tänkt det.

1 kommentar:

  1. Skall bli kul att läsa om vad du tycker om hundraåringen. Jag har den inte på min långa läslista. Jag har också en bokhylla som är överfull och kan inte heller avstå från bokinköp,särskilt inte på loppisar där man kan få fina böcker för några kronor... Det känns bättre än att gå till biblioteket, ja man har sitt eget liksom.

    SvaraRadera