onsdag 6 april 2011

Om fiktiva personer som man vill se IRL

Okej så här är det. Jag läser bok nr 15 i Sherrilyn Kenyons fantasy/romance/goth-serie om mörkrets jägare - The Dark Hunters - och den handlar om den förste jägaren, den äldste och mäktigaste av dem alla: Acheron (därav bokens titel). Mannen är elva tusen år gammal (!!!), är en atlantisk gud, den mäktigaste av dem alla och ser ut som en 21-årig manlig fotomodell. Han går klädd i svarta skinnbyxor, skinnjacka, svart tisha och biker-boots och kvinnorna faller som käglor, naturligtvis. Och då blir jag lite nyfiken på hur hans fans runt om i världen föreställer sig att han ser ut. För fans har han. Så jag googlar och kommer fram till detta:


De flesta ser alltså Calvin Klein-modellen och skådisen Travis Fimmel som Acheron, vilket är lite lustigt eftersom Simi (en kvinnlig demon som "bor" på Acherons kropp i form av en tatuering) i en tidigare bok anser att just Travis är så mycket snyggare än Acheron.


Från Sherrilyn Kenyons böcker har jag förresten lärt mig ett nytt ord, ett ord som jag tror återkommer i faktiskt alla hennes böcker och det är "Mouthwatering". Jag förstår vad det betyder nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar