torsdag 30 september 2010

Into the wild

Det här är ju en bokblogg, men nu tänkte jag blogga om en film istället (den bygger på en bok iofs). Det är ju rea på CDON för tillfället och jag köpte ett gäng (6 st) dvd-filmer häromdagen som kom igår. Så igår kväll såg jag film nummer 1 - "Into the wild", en film jag velat se länge men det blev liksom aldrig av. Synd att jag väntade så länge, för den var riktigt bra. Men det bästa, förutom storyn förstås, var musiken. Eddie Vedder. Jag minns 90-talet och grungen. Jag minns Pearl Jam och konserten på Sjöhistoriska. Igår kväll kom det tillbaka. Den speciella rösten. Så nu måste jag ha soundtracket. 65:- kostar det på CDON.
Filmen då: handlar om Chris som efter college lämnar familjen och drar ut i vildmarken, utan några pengar med sig. Allt han äger finns i hans ryggsäck. Hans mål är Alaska. Vägen dit är lång och han möter många intressanta människor på resan. Tankeväckande, vacker och även sorglig. Se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar