onsdag 28 juli 2010

Bree Tanners andra liv - Stephenie Meyer

Då har även jag läst om Bree Tanner, vampyren som dyker upp i Eclipse-boken. Och jag har bara en undran - varför skrevs denna bok alls? Var det för att få suga lite extra på Twilight-karamellen eller vad? Som tur är lånade jag boken av en vän, annars hade jag tyckt att jag slängt pengarna i sjön.

Handlingen:
Bree Tanner har nyligen blivit vampyr och hon kämpar med sin "törst" efter människoblod och att överleva som vampyr, vilket inte är lätt då klanen hon tillhör är ett gäng bråkstakar som gärna sliter varandra i stycken och eldar upp kroppsdelarna. Samtidigt pågår en uppladdning inför ett krig mellan hennes klan och det som så småningom kommer fram är familjen Cullen. Bree får, tillsammans med en nufunnen vän bland vampyrerna, veta att det som sagts till klanmedlemmarna inte är hela sanningen och när hennes vän avslöjar vad han vet för klanledaren blir han dödad. Snart är slutstriden kommen och den som läst Eclipse vet vad som händer då.

Som jag skrev tidigare förstår jag inte varför författaren överhuvudtaget har skrivit boken - antagligen för att tjäna lite mer pengar på alla Twilight-fans, men historien som den är skriven tycker jag inte är värd pengarna. Nog skulle Meyer kunnat utveckla storyn lite mer, men det känns som att hon inte orkade riktigt. Uselt!

Betyg:
1/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar