torsdag 18 februari 2010

Sookie Stackhouse-böckerna

Det började med att jag såg avsnitt 1 och 2 av True Blood. Sen beställde jag hem boxen med böckerna 1-8 från Amazon.com. Redan efter första boken var det kört, jag kunde inte göra annat än sluka nr 2-8. Fort som attan gick det.

Strax innan jag läste ut 8:an beställde jag hem bok 9. Och jag försökte verkligen tänja ut läsningen - suga på karamellen riktigt länge så att säga, men det gick bara inte. Fort gick det även denna gång och nu....måste jag vänta till maj!


För då kommer bok nr 10 ut - Dead in the family! Jag längtar så. Men vem är det som dör i 10:an, är det Sookies bror Jason?


Kommentar till serien vs böckerna:
Det är synd att böckerna inte följs lite bättre, vissa karaktärer försvinner ju tidigt i böckerna, medan de håller sig kvar i serien och vice versa. Sen flyter serien ut väldigt mycket utanför böckerna, bra ibland, sämre andra gånger. Men jag tycker att castingen hittills har varit strålande: Bättre Sookie och Eric kunde man inte hittat. Få se hur de lyckas med att rollbesätta nyckelpersonerna som kommer lite senare i böckerna (jag tänker mest på Alcide och Quinn).

Uppdatering:
Rollen som Alcide görs av Joe Manganiello. Verkar lovande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar