onsdag 17 februari 2010

Bokvanor

Hur fort läser du? Själv läser jag normalsnabbt, läsningen går upp och ner, vissa perioder läser jag två böcker i veckan andra en, eller nästan ingen. Lusten kommer och går, fast egentligen beror lässvackorna alltid på att jag inte hittar rätt bok för tillfället, inte att jag inte har lust att läsa. Hittar jag rätt bok går det fort, naturligtvis. Mer läsning blir det förstås också på semestrar och mindre när det är mycket hemma och på jobbet. Men lusten att köpa böcker förblir konstant. Konstant på hög nivå, jag köper nämligen alldeles för många böcker som läggs på hög och som jag inte hinner läsa förrän nästa bokinköp sker. Och jag köper alltid många böcker samtidigt. Och alltid på nätet. Min bokhylla består, skulle jag gissa, till 40% av böcker jag inte har läst, men jag vet inte. Någon dag ska jag se till att räkna och då lovar jag att rapportera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar