tisdag 12 februari 2013

Det här går väl bra...

Måste säga (skriva) att jag tycker att min hyllvärmarutmatning går ganska skapligt. Visserligen skrev jag ju inte under vilken tidsrymd böckerna skulle vara utlästa, men jag hade i tankarna att det skulle vara före sommarsemestern. Hittills - dvs 5 veckor sedan jag skrev inlägget - har jag läst tre av nio och jag har påbörjat den 4:e.

  • Miss Peregrine's home for peculiar children - Ransom Riggs  läsning pågår
  • Birdsong - Sebastian Faulks
  • The time of my life - Cecelia Ahern
  • Shadow of night - Deborah Harkness
  • Himlens fånge - Carlos Ruiz Zafón
  • The sealed letter - Emma Donoghue
  • Anna Karenina - Leo Tolstoj
  • Tess av D'urberville - Thomas Hardy
  • Bel-Ami - Guy de Maupassant


  • Men man kanske inte ska ropa hej än, för tegelstenarna är ju kvar...

    2 kommentarer:

    1. Äntligen hittar jag en bokblogg som jag vill läsa den. Enkel, informativ. Kul.
      Själv är jag bara i uppstarten och vet inte än hur den kommer att se ut när den tar form, men jag ska försöka hålla den fri från "plåtter".

      Anna Karenina.. meddela gärna när du har läst vad du tycker.. om den ska läsas för sitt innehålls skull, eller om det är en man "ska" ha läst :-P
      /Peter

      SvaraRadera
      Svar
      1. Hej Peter,
        lovar skriva om Anna K när jag väl läst den (kan bli detta decennium, man vet aldrig). Lycka till med din blogg och hoppas du hittar tillbaka hit framöver.

        Radera