tisdag 13 september 2011

Lucy-Anne Holmes x 2

Det blir en dubbelrecension av Lucy-Anne Holmes' "50 ways to find a lover" (bok 1) och uppföljaren "The (im)perfect girlfriend" (bok 2).


Handlingen:
I bok 1 får man lära känna Sarah Sargeant, servitris, singel, nästan 30, nästan skådis. Hon har inte haft en pojkvän på tre år och inget sex på nästan ett år. Hon delar lägenhet med en killkompis och det närmaste hon kommer sex är att lyssna till kompisens hålligång genom de tunna väggarna. Hon raggar på puben och försöker komma med in en dokussåpa för singlar. Inget funkar. Istället börjar hon blogga och plötsligt blir hon kvinnan med ett uppdrag: hon ska skriva om 50 sätt att hitta en kille.

I bok två har Sarah en pojkvän, men jag avslöjar inte vem det är. Hennes skådespelarkarriär börjar ta fart då hon fått en roll i en storfilm som ska filmas i L.A. En av motspelarna är hunken (och surfarkillen) Leo. Samtidigt dyker pojkvännens ex upp och problem uppstår. Kommer Sarah att falla för surfarskådisen eller löser hon problemen med pojkvännen hemma i England?

Okej, det är bara att erkänna: jag verkligen gillade båda böckerna. Bok 1 är något vassare, fräckare och roligare än tvåan, men tvåan är också bra. Det var länge sedan jag skrattade högt när jag läste, vilket jag gjorde av bok 1. Det kanske inte är så välskrivet, men det är väldigt underhållande! Sarah Sargeant är Bridget Jones 2.0.

Betyg:
Bok 1: 4/5
Bok 2: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar