måndag 7 januari 2013

Nu börjar jag läsa hyllvärmarna

I år tänkte jag att jag (äntligen) ska ta tag i mina hyllvärmare här hemma. Det är inte så att jag på något sätt lovar att inte köpa nya böcker (för det kommer jag aldrig att kunna hålla), men jag ska försöka att läsa gammalt till största delen. Jag har massor med gamla klassiker att läsa och dessutom mycket jag köpt de senaste åren som jag inte hunnit med, så nu ska det bli av. Igår kväll gjorde jag en lista på några få av alla olästa som jag ska läsa härnäst. Här är den listan:
  • Miss Peregrine's home for peculiar children - Ransom Riggs
  • Birdsong - Sebastian Faulks
  • The time of my life - Cecelia Ahern
  • Shadow of night - Deborah Harkness
  • Himlens fånge - Carlos Ruiz Zafón
  • The sealed letter - Emma Donoghue
  • Anna Karenina - Leo Tolstoj
  • Tess av D'urberville - Thomas Hardy
  • Bel-Ami - Guy de Maupassant
Först ut: Bel-Ami

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar